fredag 4 mars 2011

Länge sen, jag veeeet... :)

Här kommer dom, bilderna från förra helgen..
Baksidan med entrédörren (där det inte är läktat ska det senare sättas in 2 takfönster)

Framsidan med utbyggnaden.

Jan som var med när huset restes .

Baksidan som min lilla pappa lagt helt själv.

Och framsidan igen när den är nästan klar.

Tyvärr har jag ingen bild på det exakt färdiga resultatet.. För det finns inget färdigt resultat!

Det är anledningen till att jag inte orkar blogga något sedan förra helgen, vi körde liksom fast direkt!

Jonas och hans kompis, samt min pappa, svärfar och Jonas svåger var dom som hjälptes åt att lägga taket.. Ett helt fantastiskt jobb gjorde alla och allt blev klart-NÄSTAN!
När nockpannorna (dom som ligger allra längst upp utmed nocken som ska försluta allt liksom) skulle läggas så visar det sig att ALLT är felläktat med varierande avstånd vilket gör att de hål som är överst på en panna inte täcks med nockbandet som ligger under nockpannan..
Täcker inte det så rinner det in vatten under pannorna, och det fattar ju alla att så ska det inte vara..

Vi hade under förra lördagen ute snickaren som rest huset och bad honom kolla på det då det skiftade i avstånd mellan läkten, allt från 33-41 cm-så ska det INTE vara!
Allt ska ju passa i sista ändan, vilket gör det såå viktigt att allt är rätt från första början..
Hur grabbarna än vred och vände på det så blev det inte bra och dom fick inte till det..

Idag ringer Jonas mig och då har byggledaren ringt och sagt att Myresjöhus fixar allt.
Taaadaaa! Det lönar sig att stå på sig, men åååh så tråkigt att börja såhär!

Jonas är vansinnig, arg och fruktansvärt besviken på att bygget startat såhär-jag är av samma känsla..
Dock drar han ju det tunga lasset denna gången så det blir mer påtagligt på honom..

Det invändiga arbetet har dock fortlöpt under veckan med luftning av andra våning för isoleringen i innertaket..
Imon är det dags igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar