tisdag 29 mars 2011

På banan igen...

Många som hört av sig om att jag låst bloggen, det fanns en anledning, men nu är vi på banan igen..

Konstaterade nu när jag lade in bilder från kameran att jag varit lite dålig på att ta mycket bilder.. Men har lite jag kan dela med mig av..

Det har iaf hänt en hel del i huset, vilket är enormt skönt!
Vi har otroligt bra hjälp av många kompisar och släktingar och det är vi evigt tacksamma för..
Det går liksom lite snabbare när man är fler som kan greja samtidigt än om Jonas skulle göra ALLT själv..
Då hade vi kanske kommit in till jul om vi haft tur ;)
Nu siktar vi in oss prel. på semestern, så får vi se hur det utvecklar sig under tiden här nu dom kommande veckorna..

Invändigt har vi hittills:
  • Gjort luftningen för isoleringen klar.
  • Fått taket helt klart utvändigt
  • Ventilationen är färdig.
  • Det är plastat och glesat i taken på ovanvåningen.
  • Högsboverken har varit och isolerat.
  • Allt är reglat och klart på ovanvåningen, så nu har man mer en känsla av hur stort det faktiskt kommer bli.
  • Det är satt OSB-skivor på alla de väggar (saknas några bitar) som ska ha det och även påbörjat med gipsning av väggar.


Detta kortet är taget nerifrån "matsalen", den delen som går ihop med kök och soffhäng där kamin och allt kommer att vara.. Här är det reglat och klart för väggarna, de har nu även fått OSB och gips på sig invändigt i rummen.

Kort på andra sidan av ovanvåningen, taget från samma ställe nerifrån. Här är det även OSB och gips mellan rummen.

Vägg mellan ena sovrummet och badrum/klädkammare.

Bild tagen från allrummet på ovanvåningen.
Som sagt så finns det mer att visa, dessa bilder är trots allt nästan 1,5 vecka.
Jag återkommer med mer uppdateringar, idag ska vi iväg och kika badkar till badrummet på andra våning.
Det blir ett hörnbadkar med bubbel och grejs som det ser ut nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar