måndag 21 februari 2011

Så var det på plats!

Jag jobbade en miniputtedag idag och kom ifrån jobbet vid 10, väl ute så hade dom hunnit riktigt långt!
Första lastbilen hade kommit redan igårkväll berättade grannarna och den andra kom idag på morgonen.

Kolla in logistiken här, allt packat för att kunna lyftas ut i rätt ordning för att kunna bygga huset så snabbt som möjligt.

Janne på LBC var där och lyfte av allt, han kommer även till helgen och hjälper oss lyfta upp takpannorna.
 Såhär såg det ut när jag kom ut vid 10..

Här står jag i tvättstugan, längst bort kommer sovrummet, däremellan ska hallen och toaletten vara.
 Ett skepp kommer lastat med ett mellanbjälklag, det som blir golv för övervåning och tak för nedervåning.


Här har vi gaveln med tvättstugedörren.

Här har vi det lite ovanifrån.













Efter den här bilden så blev det TOSSIGT kallt, grabbarna jobbade dock på med varma kläder och till sist pannlampa för att bli klara med att få på taket också.
Imon ska dom börja komplettera och göra det småttiga om man ser till vad dom gjort idag.
Blir mer bilder imon..

Nu ska jag fortsätta försöka få upp värmen här hemma, fortfarande som en isbit i kroppen, och FULL av intryck och känslor!


2 kommentarer:

  1. Va fint det kommer att bli Emma, kommer att följa bloggen slaviskt nu! Uppdaterar Mikael för fullt, han tycker jag är stalker!

    SvaraRadera
  2. UNDERBART! Njuter med Er! / SofiaR

    SvaraRadera