fredag 6 maj 2011

Bättre och bättre dag för dag...

Sämst på att ta mig tid att sätta mig ner och uppdatera, jag vet..
Det är lååånga dagar just nu och när vi kommer hem så finns inte orken riktigt där för att lägga upp bilder..
Jonas är helt fantastisk, det är ju trots allt han som drar det tunga lasset och kämpar i stort sett varje dag!

Sedan sist har vi haft målare som spacklat hela övervåningen och även slipat en del av det..
Nedervåningen börjar närma sig klar med gipsning också..
Saknas lite el i köket.. Även gips i taket och några stumpar på väggarna i köket saknas i och med elen.

Tvättstuga, hall, sovrum och soffhörna är färdiggipsade.
Badrummet nere är färdigt, det ligger till och med med tätskikt där nu.
På lördag ska jag och mammsen åka och hämta kakel och klinker till badrummet och sen ska svärfar dra igång med att få ordning på badrummet.
Igår lade han och Jonas klinker i hallen :)

Jag gillar när man ser att det faktiskt händer något!!

Vi brukar inte vara i huset på fredagskvällar, men idag ska jag måla klart lite lister som ska upp imon och Jonas ska eventuellt foga golvet i hallen.

Ser fram emot en ledig söndag!! :)

Här har jag primeat golvet inför klinkerläggning i hallen.

Fönsterbrädor är på plats i hallen

Ett smärre kaos i sovrummet nere :)

Fönsterbrädor på plats i soffhörnan nere

Paneltaket på plats, saknas liiiite på andra sidan.

Klinkergolvet i hallen blev klart igår.
I helgen så fortsätter mina duktiga grabbar.. Ska försöka ta mer bilder då!

1 kommentar:

  1. Åhh va fint ni kommer att få! Ni e så duktiga, och att du orkar med bebis i magen och allt. När vi byggde var allt jag fick göra var att sätta ihop kökslådor sittandes på golvet. Läkarens order eftersom jag precis hade legat inlagd på Sahlgrenska och då vart jag bara i v 14!
    Tror ni det blir färdigt innan semestern då? Så ni får ha det gott och mysa med bebisen hela semestern. Kram Jenny

    SvaraRadera