lördag 21 maj 2011

Ännu en produktiv lördag...

Ja, jag har ju inte bidragit med så mycket, har skruvat ihop en grill och fixat mat till pojkarna..
Sen spenderar jag mesta tiden till att kika när dom andra sliter!

Under veckan som gått så har det trillat in lite grejor till huset...
I måndags kom köksfläkten..
I onsdags kom kaminen, badrumsinrede, toalettstolar och duschblandare.
Igår fredag så kom hela köket från HTH levererat direkt från Danmark..

Dom gör ett hästjobb mina pojkar och det blir sååå fint!
Idag har trappan delvis kommit på plats, saknas lite räcke bara, men annars är den så pass att man kan gå upp på den iaf :)

Efter det så börjades det med kök!!!!
Med blandad framgång får man väl säga, mest framgång..
Men det är väl som det brukar när det gäller vårt bygge, inget flyter fram HELT utan motgångar :)

Två stommar kom på plats, sen skulle det testas med bänkskivan..
MOTGÅNG, diskhon sitter fel i bänkskivan, så det blir till att ringa HTH på måndag och be dom skicka ny skiva där diskohon sitter rätt så den passar i skåpet.

Hörnet och motsatt sida stommar kom upp och bänkskivan kom på, INGEN motgång, vad hände!?

Mycket grejor är det till ett kök och badrum.

Överskåp kommer på plats.

Och här är även vitrinluckor och vanliga luckorna på plats-är sååå nöjd!

4 kommentarer:

  1. Oj här händer det saker! Vad är det för bänkskiva? Sten? Allt ser mycket fint ut!

    SvaraRadera
  2. Det är en laminatskiva faktiskt, ser ut som mörkt trä..
    Känns mest praktiskt inför kommande år ;)

    SvaraRadera
  3. Jättekul att du har en blogg Emma! Shit vad ni jobbar på, jag är imponerad! Nu väntar jag såklart spänt på badrumsbilderna :)

    SvaraRadera
  4. Maria: jag lovar att badrumsbilderna kommer upp såfort som det är klart!

    SvaraRadera